Ubezpieczenia grupowe dla pracowników
Od dawna wiadomo, że zakupy hurtowe są z reguły bardziej korzystne niż zakupy detaliczne.
Dlatego wielu pracodawców, którym z różnych powodów nie opłaca się zakupić dla swoich pracowników ubezpieczeń grupowych, tworzy dobrowolne programy opłacane przez samych pracowników.
Dlaczego pracodawcy decydują się zawrzeć taką umowę:
- Bez ponoszenia kosztów zwiększają w swojej firmie atrakcyjność oferty pracy;
- Wykazują swoją troskę o bezpieczeństwo finansowe pracownika i jego najbliższych.
Dlaczego pracownicy bardzo chętnie korzystają z takich programów:
- Mają możliwość wykupienia ubezpieczenia w cenie i na warunkach niedostępnych dla nich jako Klientów indywidualnych;
- Mają możliwość wykupienia pakietów dla osób bliskich (małżonek, partner, dzieci);
- Mają możliwość korzystania z dodatkowych rabatów przy zakupie u ubezpieczyciela innych, dodatkowych usług finansowych (np. ubezpieczenie mieszkania, samochodu...).
Pracodawcy wykorzystują ubezpieczenia grupowe jako dodatkowy, ciekawy składnik systemu wynagrodzeń.
Wielu Dyrektorów HR uważa, że takie umowy są ważnym elementem budowania bezpieczeństwa finansowego pracownika i jego najbliższych.
Co za tym idzie poprawia to poczucie lojalności i dobrych relacji pracownika w stosunku do pracodawcy.
Dlaczego pracodawcy decydują się na stworzenie i opłacanie programu ubezpieczenia grupowego w swojej firmie:
- Jest to relatywnie tani a jednocześnie skuteczny sposób uatrakcyjnienia oferty pracy;
- Pracownicy coraz częściej oczekują od pracodawcy tego typu korzyści;
- Jest wyrazem troski o bezpieczeństwo finansowe pracownika i jego najbliższych;
- Wzmacnia wizerunek firmy na rynku pracy;
- Składka opłacana przez pracodawcę jest kosztem uzyskania przychodu;
- Ubezpieczenie na życie pracownika może zwolnić pracodawcę
z obowiązku zapłacenia rodzinie odprawy pośmiertnej.
Współczesne ubezpieczenia grupowe pozwalają tworzyć, w zależności od priorytetów i strategii kadrowej różnorodne konstrukcje wspierające rozwój firmy.
- Może powstać program dla wszystkich zatrudnionych pracowników lub jedynie dla wybranej grupy np. kadra menadżerska, najważniejsi specjaliści w firmie...
- Pakiety dla poszczególnych grup pracowników mogą różnić się wysokością ubezpieczeń, a czasem również ich zakresem;
- Sumy ubezpieczenia mogą być wyrażone kwotami stałymi lub być zależne od wysokości aktualnych zarobków np. suma ubezpieczenia = 24 x miesięczny dochód pracownika;
- Składka może być opłacana w całości przez pracodawcę lub współfinansowana przez pracownika;
- Do pakietu głównego opłacanego przez pracodawcę pracownicy mogą dokupić dodatkowe, atrakcyjne pakiety dla siebie lub osób bliskich.